Stres a jídlo

Stres je definován jako napětí vznikající, když je organismus vystaven mimořádným podmínkám – stresorům, a také jako obranná reakce organismu, která má za úkol dosáhnout rovnováhy – homeostáze.

Dnes se zaměřím na zvládání stresu pomocí jídla. Řešení stresu přejídáním nebo hladověním vidím jako nejběžnější problém této doby a společnosti. Mnoho z nás řeší své problémy (stres) právě nájezdy na ledničku, nebo naopak odmítáním jídla. V případě zajídání našeho stresu si postupně vytváříme tzv. ochranný val před našimi problémy, tento val je ale pouze zdánlivý. Při hladovění se zas často trestáme za svou tzv. nedokonalost. A přitom stačí jen poznání, že nepříjemné události (stresory) se budou dít, i když se přejíme a nebo hladovíme, takže moje první rada je:

VŽDY PŘEMÝŠLEJME, KDYŽ OTEVÍRÁME LEDNIČKU NEBO SI BEREME NĚJAKOU MLSNOTU, Z JAKÉHO DŮVODU TO DĚLÁME. NENÍ-LI TO Z DŮVODU HLADU, ALE Z DŮVODU NASYCENÍ NAŠEHO STRESU, ZKUSME SVŮJ STRES ZVLÁDNOUT JINAK A URČITĚ ÚSPĚŠNĚJI NEŽ PŘEJÍDÁNÍM SE A NEBO HLADOVĚNÍM.

Stres je jistě třeba řešit. a ne jej přenášet do jídla. Často pak ani nevíme, co jíme. Hlavně že jíme. A to škodí nejenom našemu zdraví. Ochuzujeme se i o požitek z jídla a stáváme se na jídle závislými a to není dobré.

Další radou proto je:

NAPLÁNUJME SI SVÉ DENNÍ JÍDLO. TÍM ZARUČENĚ SNÍŽÍME VÝSKYT NAŠICH NEČEKANÝCH NÁJEZDŮ NA LEDNIČKU. NIKDY ZBYTEČNĚ NEHLADOVME A SAMOZŘEJMĚ SI DOPŘÁVEJME JÍDLA, KTERÁ NÁM CHUTNAJÍ, A VYCHUTNÁVEJME SI KAŽDÉ SOUSTO.

Pokud si uvědomujeme, že do ledničky saháme pro něco na zub ze stresu, zkusme ledničku zavřít a třeba se jít na chvíli ven rozdýchat. Někdy to k překonání žravosti způsobené stresem stačí.

Další rada je:

V PŘÍPADĚ STRESU JDĚME DO PŘÍRODY. PŘIJDEME TAK NA JINÉ MYŠLENKY A ŽRAVOSTI SE DOST MOŽNÁ VYHNEME. A I TĚM, KDO ZE STRESU NEJÍ, TO MŮŽE POMOCI K CHUTI, PROTOŽE UKLIDŇUJÍCÍ ENERGIE PŘÍRODY SNADNO NAVODÍ POCIT POHODY.

Příčinu stresu je vhodné odstranit, pokud to je v našich silách. Nejde-li to z nějakého důvodu, tak se danou stresovou situací zabývejme jen po nezbytnou dobu, a pak už ne, další radou tedy je:

JSME-LI VE STRESU, NEUTÍKEJME PŘED NÍM, ALE ŘEŠME HO, A POKUD NENÍ PRO NÁS V DANÉ CHVÍLI ŘEŠITELNÝ, ZABÝVEJME SE RADĚJI NĚJAKOU JINOU ČINNOSTÍ, KTERÁ NÁS BAVÍ A UKLIDŇUJE. STRES DŘÍV NEBO POZDĚJI PŘEKONÁME.

Také platí, že odpočinutý člověk méně podléhá stresovým situacím a tudíž i již zmiňovanému zajídání stresu nebo hladovění kvůli němu, a proto další radou je:

CHOĎME KAŽDÝ DEN SPÁT VČAS A VE STEJNOU DOBU A NEPŘEJÍDEJME SE NA NOC.

Sami na sobě pak uvidíme, s jakou srdnatostí se stavíme stresovým situacím. Zdá se vám, že to nezvládneme? K ruce si přece vždy můžeme vzít spolehlivé pomocníky jako jsou: Léčebný kód, EFT, Autopatie, Hypnóza a další.

S těmi to už jistě zvládneme.

Řešíte své starosti jídlem?

  1. Ano. 214
  2. Někdy. 161
  3. Ne. 170

Novinky

Kontaktujte nás

ALTERNATIVE LIFESTYLE

Podskalská 1357

28002 Kolín

E-mail: !metodaeftvseznam.cz
Tel.: 702 425 733